SDG 6 Water op rantsoen.
Rypke Zeilmaker & Tom Zwitser: Bron: De Blauw Tijger
Aanmelden voor de nieuwsbrief?
Klik hier en ga meteen naar het fragment
GoFundMe
Geplaatst op: 17-7-’22
SDG 6 belooft ons “schoon water en sanitatie” voor iedereen.
In de praktijk zien we vooral dat men wil cashen op het idee van waterschaarste.
Wallstreet handelt al in waterrechten en de Nederlandse Waterschappen geven waterbonds uit aan private investeerders.
In ruil voor voor miljarden euro’s verkopen ze dus publiek bezit als onderpand om zo de Co2 politiek van de 2030 Agenda te financieren.
De connectie tussen handel in waterrechten en de 2030 Agenda, is de onvoorstelbaar grote geldbehoefte die de Co2 agenda creëert.
Vijf jaar terug kon je al zien dat ngo’s van de mondiale elite, zoals het Wereld natuur fonds met zijn Waterfootprint network, het thema waterschaarste verkochten.
De marketingtool is de watervoetafdruk die, net als de ecologisch voetafdruk van het Global Footprint network,
om zo dramatisch mogelijke uitkomsten te genereren over de mileucatastrofe.
Niemand zal bezwaar hebben tegen een verstandige omgang met watervoorraden.
Waar het hier om gaat is dus iets geheel anders: Cashen op (het geloof in) door ngo-campagnes verkochte schaarste, en de wens tot controle over watervoorraden door het grootbedrijf. ■
Meer weten? Koop EPQUE nr. 11 Alle SDG’s; Het overzicht van de 2030 Agenda!
[mc4wp_form id=”20063″]