Groeiende Bezorgdheid over Uitgebreide Bevoegdheden van de Wereldgezondheidsorganisatie.
Wereldgezondheidsorganisatie ‘wanhopig’ op zoek naar een wereldwijd pandemieverdrag.
| Sky News Australia | Rowan Dean |
Ga naar: Groeiende Bezorgdheid over Uitgebreide Bevoegdheden van de Wereldgezondheidsorganisatie.
Retweet: Bewijs dat antropogene klimaatverandering een denkbeeldige boeman is.
GoFundMe
Geplaatst op: 2-6-’23
In recente ontwikkelingen staat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) onder kritiek in het Verenigd Koninkrijk, wat bezorgdheid heeft gewekt over de omvang van haar nieuwe bevoegdheden en de mogelijke gevolgen voor wereldwijde gezondheidsbeleid.
Hoewel dit onderwerp veel aandacht heeft gekregen in het VK, verdient het brede erkenning, ook in Australië.
Experts waarschuwen dat het voorgestelde wereldwijde pandemieverdrag van de WHO de organisatie ongekende autoriteit zou kunnen verlenen om lockdowns en andere beperkende maatregelen op te leggen aan landen, zelfs tegen hun eigen oordeel in.
De WHO’s ambitie om een wereldwijd pandemieverdrag op te stellen is al geruime tijd besproken, maar het is grotendeels onder de radar gebleven voor veel Australiërs.
Critici betogen dat het verdrag, indien geïmplementeerd, de WHO in staat zou stellen een staat of land te verklaren als zijnde in een pandemiesituatie en dwingende maatregelen op te leggen, ongeacht de bezwaren of tegenstrijdige standpunten van de betreffende entiteit.
Deze mogelijke machtsongelijkheid heeft bezorgdheid gewekt over individuele vrijheden, nationale soevereiniteit en het potentieel voor machtsmisbruik door een wereldwijde autoriteit.
Binnen het VK worden parlementsleden in de regering steeds nerveuzer over de mogelijkheid dat de WHO wereldwijde bevoegdheden verwerft om pandemieën naar believen op te leggen.
De vrees bestaat dat beslissingen genomen door een internationale organisatie, gebaseerd op mogelijk gebrekkige of bevooroordeelde informatie, verregaande gevolgen kunnen hebben voor landen en hun burgers.
Het is van het grootste belang dat het publiek zich bewust wordt van dit onderwerp en betrokkenheid toont door hun bezorgdheid kenbaar te maken en zich te verzetten tegen een wereldwijd pandemieverdrag, bijvoorbeeld via praatprogramma’s en radio-uitzendingen.
Het is cruciaal om dit onderwerp met voorzichtigheid te benaderen, waarbij erkend wordt dat extreme maatregelen niet per se gerechtvaardigd zijn.
Het is echter even belangrijk om de mogelijke risico’s te onderkennen die gepaard gaan met een internationale instantie die bepaalt hoe overheden pandemieën moeten aanpakken.
De COVID-19-pandemie heeft aangetoond dat landen die verschillende benaderingen hebben gevolgd, zoals Zweden en Florida, positieve resultaten hebben behaald zonder strikt de officiële adviezen te volgen.
Dit roept vragen op over de effectiviteit van gecentraliseerde wereldwijde besluitvorming en de noodzaak voor regeringen om hun reacties aan te passen op basis van lokale omstandigheden.
Bovendien zijn er kritieken geuit op de WHO omdat ze aanvankelijk de ernst van het COVID-19-virus bagatelliseerde en het containment- en uitroeiingsmodel van de Chinese regering omarmde.
Deze beslissingen, gebaseerd op twijfelachtige informatie, hebben wereldwijd aanzienlijk leed veroorzaakt.
Daarom is gezonde scepsis ten aanzien van het vermogen van de WHO om onpartijdige en effectieve beslissingen te nemen gerechtvaardigd.
Het is belangrijk op te merken dat de betrokkenheid van de Australische regering bij internationale bijeenkomsten en verdragen, zoals de jaarlijkse bijeenkomst van de WHO, niet zonder volledige transparantie en verantwoording mag plaatsvinden.
Bezorgdheid ontstaat door het gebrek aan openbaar inzicht in wat Australië tijdens deze bijeenkomsten kan verplichten, aangezien beslissingen die achter gesloten deuren worden genomen, aanzienlijke gevolgen kunnen hebben voor het land.
Het debat rondom het voorgestelde wereldwijde pandemieverdrag van de WHO benadrukt een breder vraagstuk over de balans tussen persoonlijke vrijheden en collectief welzijn.
Critici betogen dat inperkingen van individuele vrijheden onder het mom van volksgezondheidsmaatregelen met de nodige voorzichtigheid moeten worden benaderd, omdat het juist de vrijheid om keuzes te maken is die vaak het doelwit is van regelgevers.
De roep om een koninklijke commissie om de genomen maatregelen tijdens de pandemie grondig te onderzoeken en de kosten op het gebied van persoonlijke vrijheden te beoordelen, wint aan kracht.
Ter conclusie, de groeiende bezorgdheid over de uitgebreide bevoegdheden van de Wereldgezondheidsorganisatie, met name via het voorgestelde wereldwijde pandemieverdrag, vereist meer aandacht van zowel het publiek als beleidsmakers.
Het vinden van een evenwicht tussen wereldwijde gezondheidscoördinatie en het behoud van individuele vrijheden en nationale soevereiniteit is van het grootste belang.
Verhoogd bewustzijn, betrokkenheid en open dialoog over dit onderwerp zullen zorgen voor een geïnformeerde besluitvorming en helpen de waarden te beschermen die Australiërs dierbaar zijn. ■
Groeiende Bezorgdheid over Uitgebreide Bevoegdheden van de Wereldgezondheidsorganisatie.
Retweet: Bewijs dat antropogene klimaatverandering een denkbeeldige boeman is.
Bewijs dat antropogene klimaatverandering een denkbeeldige boeman is, die wordt gebruikt als excuus voor niet-gekozen globalistische organen om de macht en controle over elk aspect van je leven te grijpen, onder het mom van het oplossen van een niet-bestaande “klimaatcrisis”. “. pic.twitter.com/vBf7jXM17y
— Frits Corpelijn (@FCorpelijn) April 22, 2023