Regeringen staan op het punt klimaat lockdowns in te voeren.
Vermomd als “15 Minute Cities” onder de VN Agenda 2030-richtlijn en het WEF Great Reset-plan.
The Expose
GoFundMe
Geplaatst op: 17-12-’22
Uw regering gaat door met plannen om steden van 15 minuten naar een locatie bij u in de buurt te brengen.
Ze zijn een geesteskind van de Agenda 2030 van de VN en zijn in feite afsluitingen van de klimaatverandering.
En eenmaal gecombineerd met een digitale ID, een C02 kredietscore en een programmeerbare centrale bank digitale valuta (CBDC) token, heb je het perfecte recept voor het creëren van een digitale openluchtgevangenis.
De gemeentebazen van Canterbury hebben een radicaal plan opgesteld om de congestie aan te pakken die de stad in vijf zones zal opsplitsen en inwoners zal verbieden om rechtstreeks tussen deze zones te rijden.
Tijdens de middeleeuwen was Canterbury, een kathedraalstad in het zuidoosten van Engeland, een bedevaartsoord.
Met geplaveide straten en vakwerkhuizen omringen oude Romeinse muren het middeleeuwse centrum.
Canterbury heeft een bevolking van 43432 inwoners.
In Canterbury’s ‘Local Plan to 2045’ stelt de gemeente voor om de stad op te splitsen in vijf districten, waarbij automobilisten niet tussen districten kunnen doorkruisen met een privéauto – zelfs als ze daar wonen.
Binnen het document is het idee van buurten van 15 minuten: Bijvoorbeeld – “Gemeenschappelijke infrastructuur die wordt aangeboden als onderdeel van aankomende ontwikkelingen moet toegankelijk zijn voor nieuwe en bestaande bewoners – bij voorkeur binnen 15 minuten loopafstand en altijd binnen 15 minuten.” – Ze zeggen dat het gaat om ‘lokaal wonen’.
This is the teaser guys… give you a zone, penalise you in to staying there. 15min cities: no travel, WFH, no cars, no meat, controlled digital currency.
If this is abhorrent: stand up!
Canterbury traffic zones ‘like postwar Berlin without the wall’https://t.co/Q25lfGOdKZ
— Renée Hoenderkamp (@DrHoenderkamp) December 10, 2022
Degenen die de regels overtreden, zullen boetes krijgen (mogelijk hetzelfde als Oxford’s £ 70 ) opgelegd door camera’s voor nummerplaatherkenning en zullen geen eenvoudige ritten door de stad kunnen maken.
Volgens pagina 14 van het ontwerp van Canterbury District Local Plan tot 2045 – zal er “implementatie zijn van een op ANPR gebaseerd sectorsysteem en modale filters om reizen tussen steden te beperken.”
In plaats daarvan zullen ze hun ‘buurt’ moeten verlaten en een nieuwe rondweg moeten oprijden – in wezen een veel grotere buitenste ringweg – voordat ze hun gekozen zone weer binnengaan.
Korte, directe verplaatsingen door de stad – zoals naar supermarkten, retailparken of huisartsenpraktijken – worden verboden om bewoners aan te moedigen te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer te komen.
Het plan lijkt het autobezit aan banden te leggen.
Als je deze plannen combineert met plannen om benzine- en dieselauto’s in 2030 te bannen, begint het allemaal te kloppen.
Het maakt deel uit van een dwingende drang om automobilisten scherp te houden en zich voor te doen als een heropleving van het groene en aangename land van Groot-Brittannië.
Woningen met auto’s zullen moeten tellen hoe vaak ze die gebruiken en er komt waarschijnlijk meer toezicht, vergunningen en boetes.
Wat er ook gebeurt, het wordt gedaan buiten de democratie om, door klimaatveranderingsbedrijven en klimaatfanaten.
Dit is in naam van het redden van de planeet van netto nul vernietiging.
Om de dag te redden, moeten we natuurlijk steeds meer van onze privacy en vrijheden opgeven, anders krijgen we een boete.
De klassieke gedragsduw.
Nee, het is geen lockdown in de normale zin, maar het is zeker meer autoritair.
Hier moeten we nadenken over onze eigen dagelijkse routines en offers brengen voor het veronderstelde wereldgoed.
Het C02 neutraal maken van het westen kan een manier zijn om het westen te deïndustrialiseren.
Het voorstel is ontworpen naar een systeem dat wordt gebruikt in de Belgische stad Gent en maakt deel uit van het herziene ontwerp- lokaal plan van de gemeente.
In de vijf zones worden hoofdwegen afgesloten, waardoor automobilisten gedwongen worden hun auto te laten staan of de bypass te gebruiken.
ANPR-camera’s zullen bij de in- en uitgangen van elke zone staan, zodat automobilisten zich niet tussen buurten kunnen verplaatsen.
Sustainable Development was one of the topics at the Canterbury hustings, with support from across the political spectrum. #conservative #SustainableDevelopment #Elections2019 https://t.co/BDJQTQaAv8
— Ben Fitter-Harding (@benfitter) April 22, 2019
Ben Fitter-Harding Conservatief leider van de gemeenteraad van Canterbury, een pleitbezorger voor duurzame ontwikkeling die twee jaar aan het Canterbury Circulation Plan heeft gewerkt, is ervan overtuigd dat de grote transformatie van het wegennet goed zal aflopen.
Ben Fitter-Harding zei: “Bewoners binnen de vijf zones kunnen indien nodig met de auto naar de voorzieningen in hun wijk.
Maar als je naar een andere buurt wilt, dan kan dat het handigst lopend, fietsend of met het openbaar vervoer.”
“Het zal waarschijnlijk een wrijvingsloos systeem zijn, dus er zouden camera’s zijn.” “We beboeten mensen die besluiten ‘ik ben van plan om door de stad te rijden, het kan me niet schelen’. “Als je tussen wijken rijdt, krijg je een boete.”
Hij vervolgde: “De voorzieningen en diensten die u nodig heeft, zijn allemaal in uw buurt.
Je zou niet alle ratten laten rennen, dus het zou fantastisch zijn als we het zouden kunnen bereiken.
Ook zei hij: “Over 20 jaar laat je waarschijnlijk je boodschappen bezorgen of ben je van plan om naar een andere supermarkt of een nieuwe buurtwinkel in je eigen buurt te gaan.”
Lid Dem-raadslid Nick Eden-Green zegt echter dat het plan een aantal “serieuze vragen” oproept.
“Als ik vrienden bezoek, denk ik er niet over in welke zone ze leven.
Het is “eerlijk gezegd belachelijk – je creëert getto’s waar mensen opgesloten zitten en niet ergens anders heen kunnen.”
Ook voor buitenstaanders wordt het nog moeilijker: bezoekers uit andere districten en stadsdelen van Kent, of toeristen, kunnen niet binnen de stadsmuren parkeren.
Hierdoor zullen de meeste parkeerplaatsen overbodig worden.
Toeristen en bezoekers kunnen parkeren in een van de vier zones rond het stadscentrum.
Vanuit elke zone kunnen bezoekers door het park rijden en de stad in rijden.
Wat is een ’15 minuten stad’?
Dit gebeurt allemaal buiten het normale democratische proces om, bijvoorbeeld in Oxford waar soortgelijke plannen in voorbereiding zijn.
Verkeersfilters verdelen de stad in buurten van 15 minuten.
Duncan Enright, Oxfordshire County Council’s kabinetslid voor reis- en ontwikkelingsstrategie, zei dat de filters Oxford zouden veranderen in “een stad van 15 minuten” met lokale diensten binnen een kleine loopafstand.
De heer Enright zei: “Het gaat erom ervoor te zorgen dat je het gemeenschapscentrum hebt dat al die essentiële behoeften heeft, de fles melk, apotheek, huisarts, scholen die je nodig hebt om een buurt van 15 minuten te hebben.”
Hij stond erop dat de controversiële plannen door zouden gaan, of mensen het nu leuk vonden of niet.
En het is hetzelfde verhaal in Londen.
TfL heeft duizenden mensen geraadpleegd die in overweldigende meerderheid nee zeiden tegen de uitbreiding van ULEZ .
60% van de respondenten was tegen de uitbreiding, maar het gaat toch door.
Nigel Farage heeft de plannen van Canterbury doorzien en beweert dat de “lockdowns voor klimaatverandering eraan komen”.
The climate change lockdowns are coming. https://t.co/sAOoAlWXCv
— Nigel Farage (@Nigel_Farage) December 6, 2022
Terwijl Ben Fitter-Harding het gebabbel op sociale media uit de weg ruimde en mensen vertelde “geen verkeerde informatie te verspreiden”.
Dit maakt ook deel uit van de VN-doelstellingen voor duurzame ontwikkeling voor steden en menselijke nederzettingen. Als onderdeel van de Agenda 2030, Duurzame Ontwikkelingsdoelstelling 11 , “Maak steden en menselijke nederzettingen inclusief, veilig, veerkrachtig en duurzaam”.
Presented motion on #localizingSDGs to #Canterbury city council on behalf of #UNA and Canterbury SDG Forum proposing partnership to identify good local practices in implementing #SustainableDevelopment @UNAUK @CLGF_News @UCLG_Saiz @HelenClarkNZ @PScotlandCSG @Platforma4Dev pic.twitter.com/4yF8INy4Y0
— Carl Wright (@CarlWright_CLGF) April 26, 2018
Agenda 2030 wordt gepusht door lokale leiders.
Having been working with Canterbury #SDG Forum & City Council to #localiseSDGs in #Kent & input into 2019 UK Voluntary National Review to UN https://t.co/1bB5bcGfn4
— Carl Wright (@CarlWright_CLGF) May 1, 2019
In Londen breidt de bewakingstechnologie zich uit om onze autoritten te controleren.
De ULEZ-zones in Londen zullen worden uitgebreid om het grootste deel, zo niet de hele stad, te dekken.
Dit betekent dat u £ 12,50 per dag moet betalen om in uw auto te mogen stappen, ongeacht hoe kort of lang de reis is.
Er zal een ANPR-cameranetwerk van 200 miljoen pond zijn om chauffeurs te beboeten als ze dat doen.
De plannen voor Canterbury lijken te zijn afgeleid van een plan dat in 2020 werd voorgesteld met het label “The 15 minute city” en dat deel uitmaakt van de algemene Net Zero 2030-agenda.
Volgens het plan beschreven door wethouder Val Kenny:
“De covid-19-crisis heeft een gat geslagen in de stadsbegrotingen en de stedelijke economieën gedecimeerd” en om beter terug te bouwen , adviseerden ze: dat “alle inwoners in steden van 15 minuten zullen wonen”.
De decentralisatie van diensten is bekend geworden als de 15-minutenstad.
Hier kun je je werk doen, naar school gaan, naar je dokter gaan en vermaakt worden, allemaal binnen een straal van 15 minuten van waar je woont.
Het stimuleren van actief reizen en het verminderen van het autogebruik zijn de sleutel tot het bereiken van de 15-minutenvisie.
Eveneens uit het Canterbury Climate Action Partnership- document uit 2021 onder de sectie duurzaam transport – het vermeldt het volgende:
“CCC aanmoedigen om (een) lage-emissiezone(s) in te stellen en hotspots in de luchtkwaliteit aan te pakken; ervoor zorgen dat alle gemeentevoertuigen tegen 2030 ultra-lage emissie/elektrisch zijn;”
Dit plan is hetzelfde als dat van Londen voor de instelling van lage-emissiezones.
bron: https://t.co/oRyX6um3hG
Straks een nieuw artikel hierover op https://t.co/fNFFezfVFl pic.twitter.com/u3hqiIxsLn— Frits Corpelijn (@FCorpelijn) December 17, 2022
“Omdat klimaatverandering en wereldwijde conflicten schokken en spanningen veroorzaken met snellere tussenpozen en grotere ernst, zal de 15 minuten durende stad nog kritieker worden.”
– World Economic Forum (WEF) – 15 maart 2022.
Het concept van de 15 minuten durende stad wordt ook gepromoot door onze gewaardeerde vrienden op het World Economic Forum:
In het artikel: De verrassende plakkerigheid van de “15 minuten durende stad”
Ze leggen uit wat het betekent:
het concept van de “15 minuten stad” – wat inhoudt dat alle noodzakelijke voorzieningen binnen een korte wandeling, fietstocht of openbaar vervoer van huis zijn
– heeft aangetoond dat het niet alleen een idee is, maar ook een krachtig idee. instrument voor actie – van Parijs tot Seoul, van Bogotá tot Houston.
Het werd in 2016 bedacht door Sorbonne-professor Carlos Moreno , die in 2021 een Obel Award won.”
Volgens Delloite: “Het herbestemmingsmodel zal in de toekomst verder aan kracht winnen, versterkt tijdens de COVID-19-pandemie door nieuwe manieren van werken waarvoor minder transport nodig is.
Met klimaatverandering als een groot mondiaal probleem, heeft C40 in zijn C40 Mayors’ Agenda for a Green and Just Recovery dit model aanbevolen voor steden over de hele wereld.
Dit komt omdat de Co2 voetafdruk bijdraagt aan een vermindering van de uitstoot van broeikasgassen en ecologische duurzaamheid ondersteunt.
Met name de ’15-minutenstad’ werd in 2019 gepopulariseerd door Parijs en is een vlaggenschipinitiatief in het huidige programma voor de stad.”
In veel andere steden in het Verenigd Koninkrijk en elders in de wereld wordt dit plan herhaald.
Oxford City Council werkt aan hetzelfde.
Our democracy is an utter sham.
Cities worldwide are signed up to & following directives from a shady NGO called C40. The chairman of this dictatorship is Sadiq Khan.
Residents haven’t asked to vote on these plans. They are simply being adopted as law & reported in to C40! pic.twitter.com/6B7nNF2Xec
— Bernie’s Tweets (@BernieSpofforth) December 5, 2022
C40: Er zijn 97 steden in de C40 Cities Climate Leadership Group, die een twaalfde van de wereldbevolking en een kwart van de wereldeconomie vertegenwoordigt.
De C40 ontstond in oktober 2005 toen de burgemeester van Londen, Ken Livingstone, vertegenwoordigers van 18 megasteden bijeenriep om samen de klimaatvervuiling te verminderen.
Met de hulp van de voormalige Amerikaanse president Bill Clinton, versterkten burgemeester Livingstone en het Clinton Climate Initiative (CCI) beide organisaties in 2006,
waarbij het netwerk werd uitgebreid naar 40 steden en steden werden geholpen bij het leveren van projecten en projectbeheer om de uitstoot te verminderen.
Het was C40 die het 15-minuten stadsconcept introduceerde.
Het is een netwerk van burgemeesters uit bijna 100 toonaangevende steden die samenwerken om de klimaatverandering aan te pakken – op dit moment wordt het geleid door de Londense burgemeester Sadiq Khan.
Het is duidelijk dat de COVID-19-pandemie een belangrijke rol heeft gespeeld bij het versnellen van deze verschuiving naar steden van 15 minuten en volgens Lisa Chamberlain van het World Economic Forum, “groeide de stad van 15 minuten van een “nice-to-have” naar een strijdkreet.”
Wereldwijde organisaties, zoals de C40 Cities Climate Leadership Group, merkten dit ook op.
In juli 2020 publiceerden ze een raamwerk voor steden om “beter terug te bouwen” , en het concept van een stad van 15 minuten stond centraal.
En wie financiert C40.org?
Het is een samenwerking met veel bedrijven, waaronder de Open Society Foundations, opgericht in 1993 door George Soros.
Andere partners zijn de Wellcome Trust, de Clinton Foundation en de Wereldbank.
In een Twitter-thread gepost door Frédéric Leroy schetste hij enkele huiveringwekkende aspecten van deze zogenaamde C40 Cities.
Op basis van zijn onderzoek bezit u nul privévoertuigen onder het ambitieuze doel.
Preferably no more than 3 new clothing items per year. Who needs clothes in this new Garden of Eden anyway 🤷♂️? pic.twitter.com/4dRN4SzE8x
— Frédéric Leroy (@fleroy1974) July 24, 2022
Frédéric Leroy meldt ook dat er enkele echt machtige mensen en organisaties achter het C40-initiatief zitten.
Michael Bloomberg is de voorzitter van de C40-raad en Sadiq Khan is de huidige voorzitter.
C40 maakt ook deel uit van de Global Commons Alliance, een publiek-private samenwerking met PlanForThePlanet, het World Economic Forum, Rockefeller Foundation, WBCSD, EAT, Club of Rome, WWF, WRI etc. pop
Here’s an article on Khan, where he’s pledging that “London will eat less meat” https://t.co/T0KaqnSIfF
— Frédéric Leroy (@fleroy1974) July 24, 2022
Op 26 juli 2022 geeft Leroy nog een update:
But it’s even more massive than that: C40 is part of the so-called #GlobalCommonsAlliance, a Public-Private Partnership with a “#PlanForThePlanet” (😬). On board: the World Economic Forum, Rockefeller Foundation, WBCSD, EAT, Club of Rome, WWF, WRI, … https://t.co/Xgth7n1GY9 pic.twitter.com/GZBgiazDjk
— Frédéric Leroy (@fleroy1974) July 26, 2022
Birmingham, Ipswich , Oxford , Manchester , Londen , Glasgow en Edinburgh zijn andere steden van 15 minuten:
“15-minuten stad” – rechtstreeks uit Agenda 2030.
Combineer een digitale ID met een koolstofkredietscore en hun programmeerbare CBDC-token en je hebt de ingrediënten voor een digitale openluchtgevangenis.
Zoals gewoonlijk betalen gewone mensen voor de stad van 15 minuten.
Met name stadsautobezitters en gezinnen die door de stad pendelen om familie of vrienden te bezoeken.
Het plan lijkt het autobezit aan banden te leggen.
Als je deze plannen combineert met plannen om benzine- en dieselauto’s in 2030 te bannen, begint het allemaal te kloppen.
Het maakt deel uit van een dwingende drang om automobilisten scherp te houden en zich voor te doen als een heropleving van het groene en aangename land van Groot-Brittannië.
Woningen met auto’s zullen moeten tellen hoe vaak ze de auto gebruiken en er komt waarschijnlijk meer toezicht, vergunningen en boetes.
Wat er ook gebeurt, het wordt gedaan buiten de democratie om, door klimaatveranderingsbedrijven en klimaatfanaten.
Dit is in naam van het redden van de planeet van netto nul vernietiging.
Om de dag te redden, moeten we natuurlijk steeds meer van onze privacy en vrijheden opgeven, anders krijgen we een boete.
De klassieke gedragsduw. Nee, het is geen lockdown in de normale zin, maar het is zeker meer autoritair.
Hier moeten we nadenken over onze eigen dagelijkse routines en offers brengen voor het veronderstelde wereldgoed.
Het Co2 neutraal maken van het westen kan een manier zijn om het westen te deïndustrialiseren. ■
Het orginele Engelstalige artikel is terug te vinden via: https://expose-news.com/2022/12/13/climate-change-lockdowns-15-min-city/